-
Continguts i objectius
-
ELS NENS I LES NENES HAN DE COMPRENDRE QUE...
- Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
- Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
OBJECTIUS- Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
- Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
COMPETÈNCIES BÀSIQUESÀmbit de Coneixement del medi
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
7. Prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens per aconseguir l’equilibri i afavorir la convivència
Àmbit lingüístic
2. Produir textos orals de tipologia diversa.
9. Produir textos de tipologies diverses.
Àmbit artístic-plàstica
2. Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques.
4. Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística.
Àmbit digital
1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques que cal realitzar.
Àmbit d'aprendre a aprendre
6. Interactuar amb els altres per adquirir els aprenentatges.
EN AQUESTA ACTIVITAT ES POT AVALUAR...- La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
- La recollida i comparació de dades en taules simples.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
- L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
- La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
- L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
- La participació i la valoració del treball en grup.
-
Organització d'aula
-
METODOLOGIA
- Expositiva
- Manipulativa
AGRUPACIÓ D'ALUMNES- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual
-
Materials
-
Materials de l’activitat
-
Descripció de l'activitat
- Les manifestacions artístiques són fetes per persones que volen representar les seves vivències, emocions i sensacions.
- Cal valorar i respectar el fet artístic propi i el dels altres perquè són una manera de comunicar-se i d'expressar-se.
- Conèixer obres pictòriques pròpies del patrimoni.
- Distingir diferents maneres de representar la realitat en l'obra pictòrica.
Àmbit de Coneixement del medi
1. Plantejar-se preguntes sobre el medi, utilitzar estratègies de cerca de dades i analitzar resultats per trobar respostes.
7. Prendre consciència del propi cos, de les emocions i els sentiments propis i aliens per aconseguir l’equilibri i afavorir la convivència
Àmbit lingüístic
2. Produir textos orals de tipologia diversa.
9. Produir textos de tipologies diverses.
Àmbit artístic-plàstica
2. Utilitzar elements bàsics dels llenguatges visual, corporal i musical i estratègies per comprendre i apreciar les produccions artístiques.
4. Comprendre i valorar elements significatius de la contemporaneïtat artística.
Àmbit digital
1. Seleccionar, utilitzar i programar dispositius digitals i les seves funcionalitats d’acord amb les tasques que cal realitzar.
Àmbit d'aprendre a aprendre
6. Interactuar amb els altres per adquirir els aprenentatges.
- La capacitat de recollir les observacions en fulls de registre.
- La recollida i comparació de dades en taules simples.
- La identificació de les preferències, emocions i sentiments propis en relació a l'art.
- La utilització de vocabulari bàsic i estructures morfosintàctiques senzilles.
- El compliment de les normes de conversa (demanar i respectar el torn de paraula).
- L'escriptura d'oracions simples, ben estructurades i que mantenen la concordança.
- L'elaboració del discurs (expressió oral) d'un tema proper, seguint unes pautes.
- La valoració d'una obra a partir de la descripció dels seus elements, del context i de les seves funcions.
- L'utilització de dispositius digitals com a eines de visualització.
- La participació i la valoració del treball en grup.
- Expositiva
- Manipulativa
- Grup classe
- Grups petits
- Treball individual