Page 8 - Itineraris Matemàtiques 3
P. 8

                        123
   Els de la colla es proposen apren- dre com funciona un àbac.
Què prefereixes, àbac o calculadora?
PÀG. 11
456
Els de tercer repassen els passos de la resolució d’un problema amb el conte de “La cigala i la formiga”.
Què ens poden ensenyar les rondalles?
PÀG. 17
A l’escola estan estudiant dife- rents obres d’art i hi han trobat molts continguts matemàtics.
Hi pot haver matemàtiques en una obra d’art?
           PÀG. 23
      A en Teo li agraden els fenòmens meteorològics. Aprendrà a recollir i representar dades.
Què passa al cel durant els dotze mesos de l’any?
PÀG. 29
Els de la colla volen resoldre un misteri que està investigant Sher- lock Holmes en un llibre...
Com es pot resoldre el cas
de la desaparició de llaminadures?
PÀG. 35
Els de la colla estan llegint el conte sobre el geni de la llàntia màgica.
Per què la multiplicació va ser una gran troballa?
             PÀG. 41
   789
   Els de tercer ja són capaços de fer tot tipus de multiplicacions, però...
Quin pot ser l’element neutre de la multiplicació?
En Teo i la Berta veuen una puput. L’experiència és una primera pro- va del pas del temps...
Quin rellotge preferiu, l’analògic o el digital?
PÀG. 53
11
La Sara i en Dani estan creant els seus propis tangrams. Podran re- produir les figures model?
Què aprenem jugant amb els tangrams?
PÀG. 71
13 14 15
            PÀG. 47
L’escola visita un parc d’atraccions amb zones que representen dife- rents ecosistemes de la Terra.
Com ens poden ajudar les matemàtiques a protegir el medi?
PÀG. 59
12
Els de la colla han investigat com ha anat canviant la visió del pla- neta Terra al llarg del temps.
            E
ENTRENA’T
Com mesuraríeu la circumferència de la Terra?
   PÀG. 65
PÀG. 77
      En aquest itinerari en Dani i la Sara van a comprar. I compren ai- gua en tots tres estats!
Sabries comprar en un mercat tota sola?
PÀG. 83
En aquest itinerari aprendrem a interpretar les coordenades d’un plànol.
La Berta estudia els diferents es- pais i objectes que hi ha a casa per saber on i com pot estalviar aigua.
Quanta aigua podem estalviar?
PÀG. 95
Com es llegeix un plànol?
    PÀG. 89















































   6   7   8   9   10