Page 12 - Itineraris Matemàtiques 5
P. 12

    1
Des de Xile us envien un correu electrònic amb la informació dels microorganismes que han trobat en una gota d’aigua dolça. Escriviu els nombres en la graella:
Hem enviat a un laboratori 3 mostres d’aigua dolça
i ens han fet un recompte dels microorganismes que hi ha:
Mostra 1: deu mil tres-cents vint-i-quatre milions cinc-cents setanta mil
Mostra 2: tres-cents vint-i-cinc mil deu milions set-cents mil
Mostra 3: quatre mil cinc-cents trenta milions vuit-cents vuitanta-cinc mil tres-cents
...
...
...
Escriure els nombres en les taules ens ajuda a saber el valor que tenen. Responeu aquestes preguntes sobre el valor de les diferents mostres:
Quantes unitats de milió de microorganismes conté la mostra 1? Quantes centenes de milió de microorganismes conté la mostra 1? I la mostra 2?
Quantes unitats de miler té la mostra 3?
Penseu entre tota la classe la resposta d’aquestes preguntes sobre les mostres i, després, anoteu-les en el quadern:
Quina és la mostra que té menys microorganismes?
Quines dues mostres són les que tenen un nombre similar de microorganismes?
   c.m.M.
  d.m.M.
  u.m.M.
  c.M.
  d.M.
  u.M.
  c. m.
  d. m.
  u. m.
  c.
  d.
  u.
                2
COMPTEM I DESCOMPONEM NOMBRES NATURALS GRANS
               24




































































   10   11   12   13   14