Page 7 - Itineraris Medi social 6
P. 7

                 Índex
123
        Arriba un nou alumne a la classe, l’Esteve. Quan l’Anna el presenta, la colla el rep calorosament!
Per què canvia, la població d’un lloc?
PÀG. 9
A la classe de la colla tots van néi- xer el mateix any, però no al ma- teix lloc. I de nenes, n’hi ha més que de nens. I a la teva?
Hi cap tota la població en un full?
PÀG. 15
Com que a classe parlaran del món laboral, els de la colla han d’elaborar una llista de feines i professions.
Totes les feines són importants?
     PÀG. 23
   456
   Les mares dels de la colla treba- llen moltes hores, a fora i a casa. Quan es tracta de treballar dur, no hi ha distinció de gènere...
En què treballen, els catalans?
PÀG. 31
Els nens i les nenes de sisè de l’Ibai Ikastola del País Basc visiten l’escola de la colla. La Rita es pre- gunta...
Si parlen basc, ens entendrem?
PÀG. 37
L’habitació de la Rita és un abso- lut desgavell. Sembla més difícil posar-hi ordre que organitzar un municipi!
Com s’organitzen pobles i ciutats?
   PÀG. 43
   789
     Els cosins de l’Eva s’han mudat a una masia tan gran que sembla un castell, però no són el mateix, no. És qüestió d’èpoques!
Com era l’època dels castells?
PÀG. 51
Els de la colla juguen a “endevi- nar el personatge”. En Nico fa la mímica, però els altres no l’aca- ben d’encertar. I tu saps...
Quin rei medieval va ser un “crac”?
PÀG. 57
Què volen els de la colla per di- nar avui? En Nico no té cap dubte: truita de patates! Però...
Des de quan mengem truita de patates?
      PÀG. 65
   10 11 12
   Monuments, carrers i places re- corden els personatges que han estat importants. L’excepció con- firma la regla?
Si era lladre, per què té un carrer?
PÀG. 73
En Nico comenta les diferències entre dues il·lustracions antigues a la resta de la classe. Deu haver sabut explicar...
Què vol dir “fer la revolució”?
PÀG. 79
Els de la colla i les seves famílies van participar en una manifesta- ció contra la guerra. No serà l’úl- tima, malauradament.
Una guerra és mai la solució?
    13 14 15
PÀG. 85
      La Maria ha visitat la classe de la colla per explicar-los la història de la seva vida.
Què vol dir ser una “nena de la guerra”?
PÀG. 93
L’Anna proposa a la classe d’obrir una capsa ben curiosa: la capsa dels reptes del segle xxi. En aixecar la tapa, hi havia unes fotografies...
Quins reptes tenim entre mans?
PÀG. 99
Els de la colla han fet un vídeo que els ha quedat molt bé. Deu ser perquè tots hi han col·laborat i han treballat en equip?
    La unió fa la força?
    PÀG. 107
  E
ENTRENA’T PÀG. 113














































   5   6   7   8   9