La Irene està dibuixant “un ésser” amb sis desenes de dits...
Què dibuixarà, la Irene?
La Irene i l’Edu juguen a cromos. L’àlbum de la Irene té 87 cromos.
Quants cromos li falten?
Els de la classe de segon exploren i relacionen línies de fotografies i dibuixos.
En què us fixeu per explicar com és una cosa?
A l’escola han fet un scape room i han resolt tots els enigmes!
Quin nombre secret obre el cadenat?
Els de la colla volen fer una excursió amb bicicleta, però la Irene no troba la seva...
On és la bicicleta de la Irene?
L’Edu està jugant a un joc digital de curses de cotxes.
Quants punts ha fet l’Edu?
La Irene ha fet una capsa niu per a ocells amb material reciclat: un bric de llet, cordill i trossos de fusta.
Quines figures geomètriques hi ha al nostre entorn?
Els de la colla participen en una jornada de recollida de brossa d’un riu.
És molt gran, el primer nombre de quatre xifres?
El mestre ha explicat que algunes ciutats multen amb 100 € els cotxes més contaminants.
Quants bitllets caldrien per pagar la multa de 100 €?

ENTRENA'T
El mestre ens ha demanat que mirem la fotografia d’un bosc amb ulls de matemàtic. Com es fa això?
Inventem un problema d’arbres?
Els de la classe de segon treballen en grups els diferents tipus de plantes que hi ha.
Quins grups són senars i quins són parells?
Els de la colla tenen el repte de saber quant pesen aproximadament.
Peses més o menys de 9.000 grams?
Els de la colla analitzen animals diferents per comprendre la multiplicació i els gràfics de barres.
Quina operació és la suma repetida d’un nombre?
Els de la colla aprenen a diferenciar els cossos geomètrics que són cubs i esferes.
Quins cossos geomètrics coneixeu?
La Paula està triant el calçat més adient per anar de vacances. Què s’endurà?
Quan podem dir que un fet és segur? I possible? I impossible?
A la Jana li ha caigut la roba estesa al pis de sota i es planteja una pregunta.
Què passa si es canvia l’ordre amb què sumem les coses?
Als de la colla els agraden molt els dolços, però saben que només s’han de menjar de tant en tant.
Què podríem construir amb aquests cossos geomètrics?
La Irene i l’Edu compten els minuts que falten per sortir al pati.
Com mesurem el pas del temps?

ENTRENA'T
Els de segon estan estudiant les mesures i el mestre, en Miquel, els fa diverses preguntes.
Què pots fer servir per mesurar?
Els de la colla mesuren objectes a pams i amb estris com el regle o la cinta mètrica.
Quina unitat fem servir per mesurar una casa?
Els de la colla parlen dels oficis que tindran quan siguin grans.
Què tenen en comú, aquests nombres?
Els de la colla fan rams de flors i volen que tots siguin iguals.
Com podem fer quatre rams iguals?
Els de la colla comparen i sumen totes les flors que hi ha en les fotografies de la primera pàgina.
Com comparem quantitats amb els signes =, ≠, < i >?
L’Edu, que és un somiador, vol construir un coet per viatjar per l’Univers.
Quins cossos geomètrics calen per construir un coet?
Els de la colla volen saber tantes coses com puguin de la primera pilot catalana.
Com podem saber quin any va néixer, la Mari Pepa Colomer?
La Paula escriu un reportatge sobre la festa major per a la revista de l’escola.
Quants gegants hi havia?
Els de la colla estan ben perduts. Potser els ajudaria saber llegir un plànol.
Com podem saber qui té raó?

ENTRENA'T