Competències específiques

C1, C10

Criteris d'avaluació

  • Identificar les diferents llengües de l'entorn a través de les salutacions.
  • Valorar la pluralitat lingüística de l'entorn.
  • Observar i comprendre la realitat propera.

Sabers

  • Presa de consciència de la diversitat lingüística i cultural que ens envolta.
  • Valoració i reflexió  sobre la realitat plurilingüe de l'entorn.
  • Ús d’un llenguatge no discriminatori i respectuós amb les diferències en la vida quotidiana.

Feu servir el taller com una oportunitat per conèixer la realitat lingüística dels alumnes de la vostra classe i parlar-ne. Provoqueu un debat entre tots sobre les llengües que parleu i comenteu que la llengua de cadascú és tan important com la del company o companya.

Després de llegir la vinyeta, pregunteu-los què canviaria si el professor, en lloc d'entrar a l'aula, en sortís. Proposeu-los de traduir les paraules perquè, en lloc de dir HOLA, tots els nens diguin ADEU

Si hi ha nens a classe que coneixen les llengües que s'hi parlen, demaneu-los que les tradueixin. Si cal, també podeu fer servir el traductor Google.

Activitat 1. També és possible que reconeguin les dues llengües que es parlen en la vinyeta, però que no es recullen en l'activitat, el xinès (ni hao) i l'àrab (marhabaan).

Recordeu que teniu una proposta descarregable amb més activitats competencials.

 

Més activitats competencials
Enllaços
Traductor Google

Eina de Google per fer traduccions automàtiques en moltes llengües.

Atenció a la diversitat