Continguts

  • Reconeixement de figures geomètriques en l'entorn: el triangle, el quadrat, el cercle i el rectangle.
  • Creació de figures geomètriques.

Objectius

  • Reconeixement de figures geomètriques en l'entorn: el triangle, el quadrat, el cercle i el rectangle.
  • Creació de figures geomètriques.

 

Activitat 1. Encara que les figures del dibuix no siguin geomètricament perfectes, se'n poden resseguir moltes:

  • Triangles: triangle (instrument), suport de les partitures.
  • Rectangles (incloent-hi els quadrats, que són rectangles amb tots els costats de la mateixa llargada): caixa de percussió, partitures (també les penjades a la paret), reposapeus, suport de les partitures, altaveus.
  • Cercles: tambors, forat de la guitarra, cercles dels altaveus, extrems rodons i vermells de les baquetes que duu la nena que toca el tambor blau.

Tot i que les perspectives de la il·lustració fan veure els cercles del platet i alguns tambors de la bateria com a peces ovalades, com que en realitat són cercles, és possible que algun alumne consideri que els ha de resseguir. Passarà el mateix amb les cares dels altaveus, la caixa de percussió i el reposapeus. Totes aquestes cares són rectangles en la realitat, però, en dibuixar-les, la perspectiva obliga a fer angles que no són rectes. Si alguns alumnes creuen que s'han de resseguir, cal considerar com a correcta la resposta, però si no els ressegueixen i argumenten que no representen clarament les figures que busquen, la resposta també s'ha de considerar vàlida.

 

 

Més activitats competencials
Enllaços
Un món ple de formes geomètriques

Repàs de les formes geomètriques i activitats molt diverses a partir de fotografies.

Atenció a la diversitat