Continguts

  • Conversa col·lectiva sobre les llengües pròpies i dels companys.
  • Lectura i comentari d'una vinyeta còmica.
  • Escriptura de paraules en diverses llengües.
  • Reflexió sobre la diversitat lingüística de l'entorn.

Objectius

  • Prendre consciència de la diversitat lingüística i cultural que ens envolta.
  • Parlar col·lectivament sobre les llengües de la classe i de l'entorn proper de cadascú.
  • Llegir una vinyeta còmica, comprendre-la i comentar la situació que il·lustra.
  • Reflexionar i fer una síntesi sobre la realitat plurilingüe de l'entorn.

Feu servir el taller com una oportunitat per conèixer la realitat lingüística dels alumnes de la vostra classe i parlar-ne. Provoqueu un debat entre tots sobre les llengües que parleu i comenteu que la llengua de cadascú és tan important com la del company o companya.

Després de llegir la vinyeta, pregunteu-los què canviaria si el professor, en lloc d'entrar a l'aula, en sortís. Proposeu-los de traduir les paraules perquè, en lloc de dir HOLA, tots els nens diguin ADEU

Si hi ha nens a classe que coneixen les llengües que s'hi parlen, demaneu-los que les tradueixin. Si cal, també podeu fer servir el traductor Google.

Activitat 1. També és possible que reconeguin les dues llengües que es parlen en la vinyeta, però que no es recullen en l'activitat, el xinès (ni hao) i l'àrab (marhabaan).

 

Més activitats competencials
Enllaços
Traductor Google

Eina de Google per fer traduccions automàtiques en moltes llengües.

Atenció a la diversitat