Continguts

  • Lectura i comprensió d’una narració.
  • Identificació de frases certes i frases falses sobre la lectura.
  • Ordenació cronològica dels fets de la lectura.
  • Resolució d’activitats de resposta múltiple sobre la lectura.
  • Reflexió sobre el comportament del personatge protagonista de la lectura.
  • Interpretació dels horaris de rodalies de RENFE.

Objectius

  • Llegir i comprendre una narració.
  • Identificar frases certes i frases falses sobre la lectura.
  • Ordenar cronològicament els fets de la lectura.
  • Resoldre activitats de resposta múltiple sobre la lectura.
  • Reflexionar sobre el comportament del personatge protagonista de la lectura.
  • Interpretar els horaris de rodalies de RENFE.

Criteris d’avaluació

  • Llegeix i comprèn una narració.
  • Identifica frases certes i frases falses sobre la lectura.
  • Ordena cronològicament els fets de la lectura.
  • Resol activitats de resposta múltiple sobre la lectura.
  • Reflexiona sobre el comportament del personatge protagonista de la lectura.
  • Interpreta els horaris de rodalies de RENFE.

Feu les preguntes inicials als alumnes per introduir els temes de la narració del taller. Els podeu demanar que expliquin els avantatges i els inconvenients de viure en una ciutat o en un poble. Després, podeu fer un exercici de deducció, a partir de l’observació de la imatge, sobre el possible tema de la història que llegiran.

Activitat 2. Una vegada resolta l’activitat, els podeu demanar que, seguint l’ordre cronològic que han marcat, facin un resum de la lectura. Cal que facin servir connectors.

Activitat 4. Aquesta activitat us pot servir per tractar el tema dels conflictes a l’aula. Podeu imaginar situacions conflictives i proposar entre tots solucions pacífiques als problemes. Entre tots, podeu fer una llista amb comportaments positius a l’aula que contribueixen a la companyonia i al respecte entre els companys. Pot ser una bona oportunitat per cohesionar el grup i promoure la bona relació entre els companys i les companyes.

Podeu aprofundir en aquest tema suggerint als alumnes que vegin un dels curts per resoldre conflictes que trobareu en l’apartat “+ recursos”.

Text discontinu. Activitat 5. Abans de resoldre l’activitat, demaneu als alumnes que llegeixin la informació dels horaris, que comentin el significat dels símbols i dels colors que hi apareixen i que resolguin l’activitat individualment. Després, comenteu les solucions entre tots.

En l'apartat d'Atenció a la diversitat trobareu diferents propostes d'activitats per reforçar, repassar o ampliar els continguts de comprensió lectora.

Més activitats competencials
Enllaços
Curts per resoldre conflictes
Blog de Nati Bergada (mestra i psicopedagoga), amb 50 curtmetratges per treballar els valors a l’aula.
Atenció a la diversitat

Per acompanyar i repassar

Després de llegir: Resumim una narració

Activitat interactiva per completar un resum de la narració llegida.

Després de llegir: Frases fetes

Activitat interactiva per revisar la comprensió de les frases fetes de la narració llegida.

Per anar més enllà

Després de llegir: Continuem el text

Activitat per imaginar una possible continuació del text.

I ara...: El transport públic

Activitat per seguir treballant el transport públic.

Solucions