Page 4 - Itineraris Matemàtiques 3
P. 4

                                           Cada setmana,
et planteja un repte que et farà pensar
      que comença amb una situació real
   FASES DEL PROCÉS
   En Teo i en Dani estan creant els seus propis tangrams. Podran reproduir les figures model, inventar-ne de noves... i, a més, aprendran mates!
11
 Què aprenem jugant amb els tangrams?
EN AQUEST ITINERARI APRENDRÀS...
a reconèixer rectes paral·leles, secants i perpendiculars i a treballar-hi.
a reconèixer angles rectes, aguts i obtusos i a treballar-hi.
a treballar la informació amb pictogrames.
a reconèixer eixos de simetria i a fer figures simètriques respecte a un eix.
7
  EIXEM RERCETCEOSNPEAIXREAML·RLEECLTES, PSAECRANL·TSLEILPEESR, PSENCADNICTUSLIAPRESRPENDICULARS
gueu qu1ineDs ipgaureulleqsudineesrepcateresllseósndpeareacl·tlelsesó, nqupianreasl·sleólness,eqcuaintess són secants
i quines són pieqrupiennedsicsuólnarpse:rpendiculars: AABBCC
DDEEFF
PARELL DE RECTEPSARELL DPAE RAELC·TLESLES PARAL·LSELCEASNTS SPEECRAPNETNSDICULARSPERPENDICULARS AA
BB CC DD EE FF
rectes que nLoeasrreibcetensaqtuaellanro-saerrmibaeinsa’atnaolmlaer-nsenmreaci tse’asnpoamraeln·elenleresc, tles rpeacrtaels·leles, les rectes que es tallen enqauleguens ptaulnletns’eanoamlgeunnenpusnetcas’natnsoimlesnerencstescasnetcsani tlsesqurectse’esnscerceaunetns que s’encreuen i formen un anglieforermcten(9u0noa)nsg’alneormecetnee(n90poe)rps’eandoimcuenlaerns.perpendiculars.
GEOMETRIA / Rectes GEOMETRIA / Rectes
ENCIEM ADNIGFELRESENACGIUEMTSA, NREGCLTEESSAIGOUBTTSU, SROESCTES I OBTUSOS
I els angle2s? EIseclrsivainugalegsu?t,Erseccrtieviui oabgtuúts, raellcàteoni ocbotrúressaplolàngouni:correspongui:
Els angles es claEslsifiaqnugelensens aclgaustssifi, rqeucetneseinoabgtutsso,sr,escetgeosnisosbitsuósnosm, éssegpoentistsidseó9n0mo,és petits de 90o,
       iguals o més graingsu,arlessopemctéisvagmraennst,.respectivament. 72
GEOMETRIA / Angles GEOMETRIA / Angles
    3
4
El primer3tangErlapmrimésereltaqnugardarmatédseelleqsusaedtrpaetcdees.leOsbsetrvpeuc-elos.aOmbbserveu-lo amb atenció i feu laetsenacitóivitfaetus slesgüaectnitvsit:ats següents:
Identifiqueu-hi I2depnatriefilqlsudeue-rheic2tepsarells de rectes paral·leles, 2 papraerlalsl·dleelerse,c2tepsasrecllasndtse rectes secants i 2 parells de reic2tepsaprelrlpsednedriceucltaers.perpendiculars.
Trieu una peçTarideeul utannagpraemça, deibl utiaxnegur-alame, ndilb’eusipxeaui -dlae ednallt’,eesspcariivdieu dalt, escriviu una lletra en ucandaallveètrateexni cdaigduaevuèrstieexlsi adnigulesudsei elalspaençgalessóndeaglautpse,ça són aguts, rectes o obtusreocst.es o obtusos.
Copieu, a4sotaC,odpuieus,faigsuorteas, deuletsanfigruarmesidienldtiqanugeruamentiriendtoiqtsu:eu entre tots:
PRACTIQUEM REPCRTAECSTIQAUNEGMLERSECATMESB IUANNTGALNEGSRAMB UN TANGRAM
      La relació entreLlaesredlaifceióreenntstrrecletessdqifueerehnitshare. cCteosmqpuaerehui-lheas. Comp de dues en duedse. dues en dues.
La relació entreLealsrealancgilóesendtereleeslsduanesglpesecdees.les dues peces.
areu-les
  / RECTES I AN/GLRESCTES I ANGLES
Itinerari 11Itinera7r3i
RECON
1 Di
Les
DIFER
2
2
11
  SITUACIÓ INICIAL
REPTE O PREGUNTA
OBJECTIUS
73
      NÚMERO D’ITINERARI
CONTINGUTS CLAU
JOCS INTERACTIUS
    














































   2   3   4   5   6