Page 22 - Fem-ho per projectes
P. 22

      20
 CICLE INICIAL
              DESCOBRIM LA NOSTRA
ESCOLA
L’ESCOLA • entorn proper • perso- nes de l’escola • espais de l’es- cola • materials • el pas del temps • relació escola-família • activitats • el valor d’anar a l’escola • la di- versitat...
EL MISTERI DEL TEMPS
EL TEMPS • etapes de la vida • pas del temps en l’entorn • dia i nit • estacions • passat, present i futur • mesura del temps • eines per or- ganitzar-nos...
JUGUEM
JOCS I JOGUINES • tipus de jocs i joguines • instruccions • materials • energia • entorn de joc • disseny i creació...
AMB TOTS ELS SENTITS
ELS SENTITS • les parts del cos • emocions i sentiments • l’olfacte • el gust • la vista • el tacte • l’oïda • qualitats que es perceben amb els sentits • hàbits i pràctiques d’higiene corporal...
AMB ELS ANIMALS NO TOT
S’HI VAL
ELS ANIMALS • característiques i morfologia dels animals vertebrats • grups d’animals • desplaçament • alimentació • reproducció i cicle vital • hàbitat • relació amb les per- sones • benestar i protecció dels animals...
SOM ARTISTES
L’ART • experimentació • volum i pla • representació de la realitat • materials • tècniques • pintura • escultura • artistes catalans • espais • creació...
JUSTIFICACIÓ - PRESENTACIÓ
Els alumnes s’adonaran que formen part d’una comunitat d’aprenentatge i que l’escola som tots.
Els alumnes comprendran la necessitat de mesurar el temps per viure en societat.
Els alumnes s’adonaran que davant un “problema” o una situació determinada poden actuar i solucionar-lo (millorar o diversificar l’espai i el temps de joc).
Els alumnes comprendran la importància dels sentits per relacionar-se amb l’entorn a través d’una proposta engres- cadora: aconseguir un codi de programació per millorar el robot que estan construint uns científics i donar-li els sentits, que encara li falten.
Investigant sobre els animals vertebrats, els alumnes apren- dran quines necessitats tenen els diferents animals i s’adona- ran que, amb el coneixement, poden ajudar a conscienciar els altres de les conseqüències de tenir determinades mascotes.
Els alumnes s’acostaran al món de l’art plàstic i d’alguns artistes representatius i apren- dran a organitzar-se per crear un espai on exposar les seves creacions.
REPTE
• Com és l’escola d’ara?
• Què vol dir anar a l’escola? • Com ho explicarem?
• Per què és important mesurar el temps?
• Com podem organitzar el nostre temps?
• Sempre juguem al mateix?
• Com podem millorar l’estona
del pati?
• Ajudem la doctora Smith?
• Com ho farem per saber moltes
coses dels sentits i aconseguir el codi del robot Puck?
• Ens han arribat notícies pre- ocupants sobre el tracte que reben alguns animals.
• Què podem fer per reduir l’abandonament i el tracte inadequat de les mascotes?
• Per què els artistes exposen les seves obres? On i com ho fan?
• I nosaltres, com podem ex- posar les nostres obres?
x x
x x
x x
x
x
x
PRODUCTE/S
Representació plàstica de les persones que fem la nostra escola.
Exposició sobre la nostra escola.
Construcció d’un calendari personalitzat.
Construcció d’un rellotge de sorra.
Disseny i construcció de jocs i joguines.
Organització d’una jornada per compartir els jocs i jogui- nes creats.
Superar un escape room relacionat amb el cos i els sentits, que amaga el codi buscat.
Elaboració d’una campanya de conscienciació sobre quins animals són adequats com a mascotes.
Creació d’un espai d’exposicions (el nostre “museu”) on podrem mostrar les nostres creacions.
                                              












































   20   21   22   23   24