Page 24 - Fem-ho per projectes
P. 24

      22
 CICLE SUPERIOR
              DE LES COVES ALS CASTELLS
HISTÒRIA • fonts • línia del temps • edats • prehistòria • edat antiga (ibers, grecs, romans) • edat mitjana.
DEL “TERRA A LA VISTA” AL “SALVEM LA TERRA”
HISTÒRIA • edat contemporània • el món avui...
GEOREPORTERS
GEOGRAFIA • relleu, paisatge i clima. • terratrèmols i tsunamis • interpretacions cartogràfiques • gràfics • riscos mediambientals • Catalunya, Espanya i el món • la protecció del medi.
COM INVENTEM?
NATURA I TECNOLOGIA • matèria • energia • llum • so • calor, electri- citat • observació i experimentació científica, interacció dels éssers vius amb el medi • ecosistemes • energia • màquines • disseny • reciclatge • sostenibilitat...
TERRÍCOLES O MARCIANS?
VIDA I SISTEMA SOLAR • Terra, Mart i el sistema solar • microorganis- mes i relació dels éssers vius amb el medi • avenços en alimentació i salut • reproducció humana • fonts d’energia • esgotament dels recur- sos • impacte tecnològic • diferents organitzacions socials • tecnologia...
SANS I ESTALVIS
SALUT I PREVENCIÓ • aparells del cos humà • riscos tabac i alco- hol • locomoció i relació humana • nutrició • materials • prevenció • hàbits saludables • seguretat...
JUSTIFICACIÓ - PRESENTACIÓ
Els alumnes viatjaran en el temps per descobrir com eren els nostres avantpassats més an- tics, des de la prehistòria a l’edat mitjana, i descobriran què és la història i per a què serveix.
Tirarem enrere en el temps, però no gaire: just per veure què ha passat en els darrers segles de la nostra història i com això ha marcat com és el món avui.
Treballant les notícies que re- flecteixen el nostre entorn, observarem com és la Terra per fora i per dins i com les per- sones hem arribat a alterar el medi.
Ens endinsarem en l’apassio- nant món de la biomimètica per descobrir que la natura és la millor i la principal font d’ins- piració de models per inventar qualsevol cosa.
A partir del coneixement de les característiques de la Terra i de la vida en el nostre planeta, els alumnes estudiaran la viabi- litat de la vida humana en un altre planeta com a resposta als problemes actuals.
Ens endinsarem en el camp de la prevenció dels accidents i dels contagis a l’escola. Actuant com a investigadors anirem desco- brint zones i conductes de risc que es poden millorar i fer les més segures.
REPTE
• Com podem fer de “padrins d’història” dels nens i les ne- nes de CI?
• Un youtuber famós ens de- mana ajut per documentar el guió d’una pel·lícula sobre una nissaga familiar. Com l’ajudarem?
• Les notícies i reportatges són cosa de “grans”?
• Com treballen els periodistes especialitzats?
• Com podem fer de georeporters?
• Biomimètica: com ens ajuda la natura a inventar?
• Ariadna Farrés, investigadora de la NASA, ens ajudarà a res- pondre el nostre repte: la colo- nització de Mart és la solució al canvi climàtic, la contami- nació i la superpoblació de la Terra?
• Quines millores es poden fer a l’escola pel que fa al grau de seguretat i salut?
PRODUCTE/S
x Jornada de portes obertes per als fillols de CI (màquina/por- ta del temps).
x Storyboard o guió il.lustrat. x Recull de documentació grà-
fica i textual.
x Georeportatge digital (revista digital, a l’estil d’un National Geographic).
x Dissenyem el prototip d’un in- vent inspirat en la natura.
x Divulguem els valors del nostre prototip defensant-lo davant un comitè d’experts.
x Audiovisual artístic (animació, fotografies, música, vídeo...) en el qual mostrem com volem que sigui el planeta que habitem.
x Dissenyem indicacions i pro- tectors per fer l’escola encara més segura.
x Curset de primers auxilis.
                                              


























































   22   23   24   25   26